Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 19 august 2012

Scrisori militare oficiale

Un lot constituit din cinci piese circulate, oferit de casa britanică de licitaţii Sandafayre pe data de 14 august a.c. mi-a atras atenţia, deoarece sunt două cărţi poştale pe crae nu le-am mai văzut până la această dată.

Prima piesă este cunoscută. Exact ea a fost ilustrată de către ing. Călin Marinescu în volumul "Istoricul poştei militare române 1859-2000" (Bucureşti, 2001) la pag. 42. A doua piesă este una dintre cele pe crae nu le-am mai văzut.

O altă piesă pe care nu am mai văzut-o. Este personalizată pentru Regimentul 7 Racova, fiind expediată în ianuarie 1916.

Piesa de sus a fost şi ea ilustrată în lucrarea menţionată a ing. Călin Marinescu, la pag. 44.
Ultima piesă nu este militară, dar prezintă o particularitate interesantă: deşi poartă inscripţia "Scutit de Timbru", ea a primit însă o ştampilă "T" în cerc (porto), o dovadă a faptului că un funcţionar poştal nu a fost de acord cu inscripţia amintită.

2 comentarii:

  1. nu ma pot abtine sa nu admir caligrafia de pe aceste scrisori...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum o sută de ani oamenii scriau mult mai frumos ca acum.
      Eu cred că mi-am stricat scrisul din cauza calculatorului. ;)

      Ștergere