Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 11 decembrie 2012

Plic pentru telegramă

Deşi nu are niciun fel de marcă fixă preimprimată, plicul de mai jos l-aş încadra totuşi în categoria întregurilor.
Trebuie să recunosc faptul că nu am mai văzut aşa ceva (dar nici nu colecţionez întreguri decât dacă au vreo francatură sau ştampilă interesantă; click pe imagini pentru mărire).


După modelul stemei regatului imprimată pe clapa plicului, presupun că el s-ar putea data în timpul domniei regelui Carol al II-lea.
Ar fi nemaipomenit dacă s-ar descoperi aşa ceva circulat.
Plicul a fost vândut recent pe eBay pentru o sumă nesemnificativă.

2 comentarii:

  1. M-a mirat si pe mine pretul final, am urmarit licitatia. Am si eu ceva similar, dar cu stampile unguresti din 1940 cu VISSZATERT. Sunt superbe aceste telegrame, am mai vazut cateva, dar niciuna circulata real.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că am văzut o telegramă cu ştampilă "VISSZATERT", dar nu era plic ca acesta, ci o filă tipărită (tot fără nicio marcă fixă).

      Ștergere