Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 6 iunie 2013

Eroarea care nu-i eroare

Piesa de mai jos mi-a fost semnalată de unul dintre cititori. Eu am scăpat-o (a fost oferită pe eBay), dar cred că nici dacă am văzut-o, nu cred că i-am acordat vreo atenţie.


Obiectul semnalării îl face impresiunea albastră de formă neregulată de pe marginea de coală stângă. Conform semnalării primite, aşa ceva ar fi o eroare. Să o vedem şi mărită (doar un fragment).


În opinia mea nu este vorba despre nicio eroare. Aceste semne marginale apar frecvent la mai multe emisiuni din perioada respectivă. Mai mult, la unele mărci apar chiar pe margini fragmente din clişeele de pe coală. Aceste semne marginale nu constituie erori. Ele sunt cauzate de particularităţile sistemului de multiplicare a clişeelor pe cilindrul de tipar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu