Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 4 noiembrie 2014

Două piese frumoase

Piesele pe care doresc să le semnalez au fost recent vândute pe un portal online. Numai una este spectaculoasă, dar cealaltă prezintă interes pentru amatorii de piese circulate în timpul Primului Război Mondial.


Această carte poştală ilustrată (realizată dintr-o fotografie reală) a fost expediată în septembrie 1916 pe adresa colonelului Broşteanu, la "Spitalul Feteşti sau Iaşi". Nu îmi pot da seama dacă locul de expediere este Buftea, aşa cum scrie expeditorul pe faţă, sub fotografie. Ştampilele din colţul drept superior (de pe verso) sunt parţial ilizibile. Există însă o adnotare manuală făcută cu creionul albastru, care direcţionează corespondenţa către "Comand. Reg. 53 Inf.". Pe 8 sau 9 octombrie 1916 ilustrata a fost obliterată cu ştampila Marelui Cartier General ("EŞELONUL I").
Deasupra ştampilei de cenzură se poate distinge o a doua adnotare manuscrisă făcută cu cerneală neagră, "Retur la Iaşi". Pe 24 octombrie ilustrata ajunge la Iaşi, unde a fost ştampilată cu ştampila de zi, dar şi cu ştampila factorului poştal, "4".
Ilustrata a fost vândută cu 165 dolari (după 2 biduri).


A doua piesă este cartea poştală UPU cu marcă fică tip "Tipografiate", care prezintă o varietate spectaculoasă, un frumos tipar dublu. Piesa a fost vândută cu 187,50 dolari (după 6 biduri).

4 comentarii:

  1. Sunt frumoase, na, dar mai bine suna "doua bucati bune".
    La mancare ma gandeam de fapt :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))))))))
      Săptămâna asta am fost obligat forţat plecat de-acasă, cu regim impus. Numai la mâncare m-am gândit şi eu!

      Ștergere
    2. Eu sunt pe Milgama deci as putea manca lumea, ceea ce e ok, am nevoie de kg in plus, da sa se aseze directionat....

      Ștergere
    3. Luasem şi eu Milgamma vreo două săptămâni, dar am rămas pe acid folic (plus altele... mai nasoale).
      Direcţia ca direcţia, dar cred că sănătatea e mai bună. E de (şi la) mare preţ!

      Ștergere