Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Mandat cu retur

Văzusem o piesă căreia nu i-am acordat iniţial o atenţie deosebită. Ulterior, făcând o triere a fotografiilor salvate pentru baza mea de date m-am uitat cu ceva mai multă atenţie la piesa cu pricina (click pe imagine pentru mărire).


Este vorba de un mandat poştal intern, expediat cu suma de şase lei pe 11 noiembrei 1916 din comuna Albeşti, judeţul Dolj, către un soldat Regimentul 10 Artilerie, cantonat în Bucureşti. Mandatul a trecut prin cenzura militară a judeţului Dolj, iar când a ajuns la Bucureşti s-a constatat că destinatarul era "Plecat" (conform adnotării manuscrise făcută cu creionul mov în colţul drept superior. Apoi, probabil că aceeaşi persoană a înscris şi "Retur" deasupra ştampilei-sigiliu a oficiului de expediţie.
Acum, dacă faceţi legătura cu situaţia politico-militară de la acea dată, explicaţiile devin mai la îndemână.
Din punct de vedere filatelic însă, am remarcat o ştampilă pe care nu am remarcat-o anterior, deşi am foarte multe piese din această perioadă.


Mandatul a fost expediat dintr-o comună în care, probabil, notarul nu putea manipula acest tip de trimitere, aşa că a trimis corespondenţa la oficiul pendinte. Care oficiu a utilizat o ştampilă cu legenda CRAIOVA - POŞTA RURALĂ. Nu am remarcat acest tip de ştampilă până acum. Am în cap o teorie cu privire la cauza care i-a determinat apariţia, dar neavând (încă) nicio dovadă, nu o voi dezvolta aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu