Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

marți, 3 martie 2015

Ştampilă de propagandă aplicată înaintea alegerilor din 1946

Plicul l-am văzut din întâmplare, privit mai în "diagonală" nu mi-a aprins niciun beculeţ. Datorită francaturii mecanice însă (mi-am făcut o mică arhivă cu astfel de piese) am urmărit piesa şi atenţia mi-a fost atrasă (la finalul licitaţiei de pe portalul în cauză) de preţul final realizat (vreo 45 de dolari). Abia atunci am căscat ochii şi am desluşit ştampila-slogan. Click pe imagine.


Plicul a fost expediat din Bucureşti la Oradea, cu puţin timp înaintea datei stabilite pentru desfăşurarea alegerilor din 1946. Pentru că este o ştampilă bilingvă (română şi maghiară), presupun că ea a fost aplicată la sosire, în Oradea.


Textul în română sună cam aşa: "Trăiască lupta tineretului pentru victoria B.P.D.-ului în alegeri".
Presupun că textul în limba maghiară (pe care - recunosc - nu o stăpânesc) este similar. Dacă nu ştiţi cine sau ce a fost BPD, urmaţi linkul de mai sus.
Nu-mi aduc aminte să mai fi văzut această ştampilă de propagandă şi de aceea cred că nu se supără nimeni că am semnalat-o.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu