Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

joi, 26 mai 2011

Lucrez la un proiect care mi-a mâncat zilele (şi nopţile!)...

Probabil că aţi observat că am avut două zile de "pauză" într-o perioadă scurtă, lucru ce nu s-a mai întâmplat până acum. Nu mi-a dispărut cheful de scris, doar că n-am timp nici să mor! Mi s-a cerut ajutorul de către nişte... "profesionişti" care-au dat cu mucii de perete. Adică au făcut varză o lucrare pe care nu mai reuşesc să o scoată la capăt. D-aia sunt buni prietenii...

Morala: întinde-te cât îţi e plapuma, nu fă pe viteazul la ce nu te pricepi că le faci şi altora viaţa amară! În definitiv, nu-i nicio ruşine să întrebi, nu-i aşa?

După chestia aceasta (dar şi în urma unor discuţii cu câţiva cunoscuţi ce mi-au solicitat aceasta) cred că voi scrie câteva articole cu scurte tutoriale privind ABC-ul procesării de text şi al prelucrării de imagine. Mai ales că prietenii mei doresc să lucreze pentru dragostea noastră comună - filatelia. Aşa că spuneţi-mi păsurile şi subiectele pe care aţi dori să le citiţi, ca să vă fie utile: ce programe aţi dori să abordez şi ce anume doriţi concret să faceţi (anunţ solemn că nu voi mai lua în seamă mail-urile). Vă pot da răspunsuri (cred eu destul de) avizate pentru suita Adobe Creative Suite (cu accente pe Photoshop, InDesign, Illustrator şi Acrobat), QuarkXPress, CorelDraw, fonturi, gestionare de resurse etc. Nu mă întrebaţi de suitele tip office, care nu-s pentru precizie, ci pentru secretariat.

5 comentarii:

  1. Sper ca nu a trecut prea mult timp decând aţi postat articolul pe blog şi solicitarea-comentariu pe care v-o trimit. Prin forţa împrejurarilor nu am pe cine sa întreb. De fapt am o multime de neclaritati, cu asta pot sa ma laud, nu-i asa? Photoshopul este un instrument foarte puternic în mâna cu-i il cunoaste. Cine nu, nu. Şi când este necesar pentru niscai treburi filatelice şi blogăreşti, nu-mi rămâne decât să apelez la dvs. Mi-au trecut prin mână unele reviste şi broşuri filatelice, pe care n-am putut decât să le scanez. Bun. Dar dacă din aceste jpg-uri aş şti cum să fac un pdf, ar fi grozav.
    Altă problemă care mă frământă. În excursiile mele reale şi imaginare prin Munţii Zonei Dacice, mă folosesc de o serie de hărţi, pe care le pun pe blog. Cum pot să indic cu nite linii să zicem punctate au continui traseul? Sau cum pot să pun un fel de etichete pe anumite zone?
    Multe nu ştiu, dar nici nu le pot învăţa pe toate odată. Dar câteva indicaţii, ideal ar fi un tutorial, întradevăr, mi-ar fi de mare folos. Sau măcar sâ le pot găsi pe vreun sit în limba română, de ...
    Dacă aceste probleme intră în sfera celor la care v-aţi referit, m-aş bucura mult. Multe multe mulţumiri pentru informaţiile utile pe care le găsesc pe situl dvs. Numai bine! Cornelius Ionescu

    RăspundețiȘtergere
  2. Vă mulţumesc pentru întrebări. Se rezolvă, le-am notat. Încă stau prost cu timpul, dar vă promit că le rezolvăm. Am în pregătire mai multe articole ceva mai lungi, care-mi iau cam mult din puţinul timp dedicat blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceva trucuri pentru Quark 8 (8.1, 8.5) se poate? Poate ceva tutoriale cu chestii nu tocmai la indemana oricui... Merita sa trec la Q9?

    RăspundețiȘtergere
  4. Doar în câteva cuvinte, QXP 9 = QXP 8.5 + digital publishing. Cele câteva alte îmbunătăţiri ţin de tehnici ceva mai avansate de lucru (de exemplu "Conditional styles") care, de regulă, nu sunt utilizate la o lucrare - să-i zicem - mai obişnuită. Trecerea la v. 9 ar trebui să se facă nu pe baza unei recomandări a cuiva, ci în funcţie de nevoile specifice ale utilizatorului. Pentru cine nu lucrează în branşă şi nu primeşte layout-uri de la terţe persoane (având în acest caz nevoie de noua versiune, ca să poată deschide şi prelucra fişierele), nu văd de ce ar face-o, dacă nu ar avea nevoie de ceva anume din noua versiune.
    Dacă aveţi nevoie de unele îndrumări, spuneţi-mi concret la ce anume, pentru că nu mă voi apuca să traduc în română manualele consacrate ale programului. Orice instalare are deja manualele cuprinse, în format PDF.
    Pentru probleme specifice, recomand cu căldură forumul găzduit de Quark (http://forums.quark.com). Mă puteţi găsi şi acolo printre cei care mai răspund la diversele probleme ale utilizatorilor. Dacă aveţi probleme cu limba engleză, îmi puteţi adresa oricând întrebările concrete şi voi încerca să vă dau cele mai bune soluţii (pe partea de print, nu şi pe partea de interactive layouts sau web design - aici sunt necesare cunoştinţe solide şi din alte domenii, baza învăţării fiind studiul individual). Având însă în vedere "antecedentele" dvs. (cunosc rubrica filatelică al cărei autor eraţi - nu mai ştiu acum dacă mai scrieţi), bănuiesc că printul vă interesează...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Leonard Alexandru: Aveţi aici o recenzie excelentă a noilor facilităţi introduse de QXP v.9: http://www.macworld.co.uk/procreative/masterclass/index.cfm?articleid=3281388.
    Să nu vă sperie titlul revistei, versiunile pentru Win şi MacOS sunt identice, inclusiv interfaţa.

    RăspundețiȘtergere