Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 7 martie 2012

O corespondenţă filatelică

Am văzut piesa zilele trecute şi textul de pe verso mi-a atras atenţia prin subiectul său.


Cartea poştală simplă, cu marca fixă de 5 bani tip "Carol - tipografiate" (click pentru mărire) a fost francată suplimentar cu încă 5 bani, pentru acoperirea tarifului de 10 bani corespunzător unei cărţi poştale simple externe, fiind expediată în septembrie 1913 din Bucureşti la Ljubljana (Laibach este vechea denumire a oraşului, pe vremea când făcea parte din Imperiul Austro-Ungar).

Textul de pe verso este edificator. Îţi dai seama imediat că este vorba de corespondenţa dintre doi colecţionari.
Partenerului din Ljubljana i se solicită mărci din emisiunea specială pusă în circulaţie în Imperiu în 1910 (împlinirea de către împăratul Franz Joseph a vârstei de 80 de ani). Valoarea mare a seriei o puteţi vedea în imaginea de mai jos.


Mesajul este semnat de Carl Schafhull, de pe Calea Moşilor nr. 82. Numele lui nu este chiar necunoscut, fiind întâlnit şi pe alte corespondenţe de acest gen.

UPDATE

Pentru a răspunde cât mai bine primului comentariu la acest articol, prezint şi seria jubiliară completă (click pentru mărire).


6 comentarii:

  1. a. Destinaţia este scrisă în română, ca pentru Poşta Română, şi nicidecum K.u.K. Österreich-Ungarn.
    b. Destinatarul cred că are numele scris corect "Tomeč" (citit "Tomeci").
    c. Românul roagă pentru o serie completă (ein kompletter Satz) a jubileului din 1910 şi pentru 1...3 bucăţi cu valoarea de 2 coroane, eventual în blocuri de câte 4 bucăţi (face şi un mic desen).
    d.Întrebarea e din câte valori se compune seria jubiliară ? Vă mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am făcut un update şi am încărcat şi o imagine cu seria completă. De mulţumit, eu trebuie să vă mulţumesc!

      Îmi place avatarul Dvs.! :)

      Ștergere
  2. Da, multe mulţumiri pentru postarea acestei impresionante serii jubiliare. Valoarea de 2 Heller cred că o reprezintă pe împărăteasa Elisabeta (Sissi).E mai greu să recunoaştem celelalte personalităţi, dar seria rămâne foarte interesantă şi prin faptul că valorile sunt în trei dimensiuni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salve !
    Dacă intraţi aici
    http://www.poppe-stamps.com/?t=30&cid=284&page=2
    puteţi identifica toate personajele istorice.Numele sunt scrise cam la nivelul gulerului iar scanările permit citirea lor.
    Deci valoarea de 2 Heller o reprezintă pe Maria Tereza.
    Toate cele bune tuturor !
    Andrei , Vatra Dornei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru precizări.Am vizitat site-ul indicat şi am reuşit să mă edific. Evidenţiez aici latura instructivă a filateliei.Numai bine!

      Ștergere