Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

miercuri, 24 octombrie 2012

Ce înseamnă o reclamă

Am găsit videoclipul de mai jos. Este realizat de casa britanică Stanley Gibbons, cunoscută la noi mai ales datorită cataloagelor pe care le editează.
Ca orice reclamă, şi acest clip prezintă lucrurile în culori cam roz, când ele nu prea sunt deloc aşa. Este clar că şi domeniul comerţului filatelic a fost afectat de criză.
Ceea ce nu-mi place la această reclamă este prezentarea investiţiei în mărci poştale drept o activitate asemănătoare celei bursiere. Nu-mi place deloc că indivizi din lumea financiară îşi bagă nasul într-un domeniu pe care l-au mirosit potenţial profitabil. Tot ce îmi doresc este să nu cumva să apară derivate financiare "filatelice". Filatelia trebuie să rămână cea care are ca obiect marca poştală sau piesa de istorie poştală, nu hârtiile inventate de "gulere albe" doxă în matematici financiare, dar paraleli cu mecanismul de formare a preţului mărcilor poştale.

2 comentarii:

  1. Poate, nu mai vor să fie "paraleli cu mecanismul de formare a preţului mărcilor poştale", ci, ... vor să formeze ei aceste preţuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi exact asta era ideea. Au prăbuşit piaţa imobiliară, de câţiva ani au intrat pe bursele de mărfuri, iar acum tot caută domenii noi pentru a intra să speculeze tot felul de valori.

      Ștergere