Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

duminică, 6 octombrie 2013

Câteva "clasice"

Am selectat trei loturi vândute recent pe eBay pentru a vi le arăta, mie părându-mi-se mai interesante. Nu sunt mari rarităţi, ci piese pentru colecţii medii, sp le zicem, fără pretenţii exagerate.



Acesta este un lot interesant de mărci Cuza, vândut cu 258 dolari (după 55 biduri, dacă am reţinut eu bine). Doi cititori m-au rugat să-i ajut şi să le spun părerea mea despre aceste piese. La perechea de 2 parale nu am putut distinge prea bine detaliile (din cauza culorii deschise), dar aspectul general nu ridică probleme. La blocul de 5 parale, deşi imaginea este mai blurată decât la celelalte piese, se poate totuşi distinge pata de culoare de sub piciorul drept al celui de-al doilea A din ROMÂNĂ, pată care poate fi considerată (printre alte elemente) un semn caracteristic al originalelor. La blocul de 20 de parale, marca superioară stângă prezintă o mică eroare de tipar pe care am mai întâlnit-o: o pată oblică de culoare, asemenea unui accent, deasupra literei O din ROMÂNĂ.

Această marcă poartă o ştampilă tip "baston" aplicată de două ori (cu un decalaj foarte mic). Odată pare aplicată cu tuş negru, iar a doua oară a fost aplicată cu tuş albastru. O consider o curiozitate, nemaiîntâlnind până acum aşa ceva. A fost vândută cu 23 euro (după 7 biduri).

Acest mic fragment a fost vândut cu 26 de euro (după 9 biduri). Practic mărcile sunt amândouă aproape devalorizate prin tăierea pe cadre (ambele sunt "atinse"). Atenţia mi-a fost atrasă însă la această piesă de deplasarea centrului faţă de cadru la marca de 25 bani, care este puţin neobişnuită ca amploare. Păcat că nu s-a păstrat scrisoarea întreagă.

10 comentarii:

  1. Salutare Max,

    Daca nu ma inseala privirea perechea de 2 parale pare sa fie pe hartie vargata. Oricum , interesant lot si de asemenea interesant pret, as tine sa zic unul bun, in conditiile date.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te salut, Remus!
      În descriere, vânzătorul mi se pare că nu a precizat tipul hârtiei, dar după cum arată şi eu aş spune că perechea a fost pe hârtie vărgată.
      Sincer, preţul a depăşit estimarea mea. Se pare că nu sunt prea favorabile condiţiile actuale, exemple ar putea constitui rezultatele ultimei licitaţii de la David Feldman (aproape că nu s-a vândut nimic, numai "ciurucurile" s-au dat).

      Ștergere
  2. Salut Max,

    Ai mare dreptate, nici eu nu ma asteptam sa mearga peste 150 $ maxim 170$ . Am observat si eu urmarind ultimele rezultate la casele de lictatii ca preturile cel putin in ceea ce priveste Romania par a se prabusi. Nu este neaparat un lucru rau, cel putin pentru cei care colectioneaza perioada clasica. Daca cineva are cap si bani, si nu e dornic sa se inavuteasca peste noapte, poate acum sa investeasca as spune eu, evident daca si dispune de sumele necesare. La Corinphila, dupa cum ne-ai aratat se puteau achizitiona cu oarecare economii stranse capete de bour, emisiunea 1.
    Problema mea insa nu ar fi aici, ci in mediul de licitatii de pe e-bay, exista acolo cel putin pentru Romania vre-o 2 comercianti care vor sa duca, la pamant efectiv preturile, pentru perioada post clasica. In goana asta nebuna dupa inavutire nu realizeaza ca isi fac practic rau cu mana lor.
    E trist, insa cu siguranta e doar un mich hop in filatelia romaneasca, preturile vor reveni incet, incet la normal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu de mai bine de un an spun că e o perioadă bună pentru investiţii.
      Şi despre ce se întâmplă pe eBay mi-am spus punctul de vedere. E bine însă că nu sunt singurul care a observat acest lucru. Mai devreme sau mai târziu li se va închide robinetul cu pomeni luate pe nimica toată.

      Ștergere
    2. Aceeasi discutie am avut-o cu un filatelist de la noi cu vreo 2 zile in urma, despre rezultatele neasteptate la clasicele romanesti la mai toate clasele de licitatii. Nu am urmarit decat rezultatele la piese romanesti, este o tendinta generala de prabusire, sau se observa doar la clasicele romanesti? Ati mai observat asa ceva si la alte tari?

      Ștergere
    3. La unele ţări în sus, la altele în jos. E povestea cu ciclicitatea.
      Totuşi, e cam mult spus "prăbuşire". Eu aş spune că e mai degrabă o scădere a încrederii.

      Ștergere
    4. Am vazut ca deja unii vorbesc despre Vietnam ca posibil a doua China. La filatelie, evident.
      In legatura cu Romania poate doar oferta a ajuns sa depaseasca cererea. Dar nu cred ca poate dura mult.

      Ștergere
    5. Da, Vietnamul este una dintre ţările ale căror piese au înregistrat un trend ascendent în ultima perioadă. Ca şi Mongolia, de exemplu (cele vechi, nu alea care au fost la noi în plicuri). Ca şi Coreea. În general este vorba de o anumită "cuplare" a pieţei filatelice cu mersul general al economiei din ţara respectivă.
      La România, desfacerea colecţiei lui Heimbüchler a avut un impact greu în cercul restrâns al celor care vânează piese de prima mână. Bine că nu a vândut şi Hackmey.
      La nivel micro, ceea ce a a observat Remus este perfect adevărat. Mai mulţi cunoscuţi mi-au spus că sunt câţiva indivizi care omoară piaţa, aruncând la vânzare orice şi oricum. Făcând săpături, am aflat că e vorba despre stocuri nemuncite şi neplătite, care se vor termina mai devreme sau mai târziu.
      Poate că şi lipsa unui catalog mai bun trage piaţa în jos.

      Ștergere