Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

luni, 11 noiembrie 2013

Varietăţi la mărcile de 30 parale Principate

Am remarcat două loturi de mărci de 30 parale pe un portal online care sunt demne de semnalat datorită varietăţilor pe care le prezintă.

Primul lot a cuprins trei unicate obliterate din tirajul 1862 (aşa-zisa impresiune "de mână"). Uitându-mă prima dată mai "în diagonală" la cele trei mărci, am avut impresia că al treilea exemplar (cel de jos) nu prea ar fi în regulă.
Am lăsat lotul "la dospit" până am avut mai mult timp şi am "decupat" ultima marcă, suprapunând-o peste mai multe exemplare cu tiparul mai clar. N-am găsit nicio diferenţă, ajungând până la urmă la concluzia că ar fi la fel de bună ca şi celelalte două.
Este însă deosebit de interesantă evoluţia tiparului, de la clar (marca din stânga de sus) la foarte ancrasat (marca de jos).
Lotul a fost vândut cu 34 dolari.

Al doilea lot a fost constituit dintr-un singur exemplar neuzat de 30 parale din tirajul "de maşină" din 1864. Lucrul interesant la această marcă este deteriorarea care a apărut la legenda "FRANCO", mai ales la litera N (parţial lipsă). Marca a fost vândută cu 36 lire sterline (un preţ bun pentru vânzător, zic eu).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu