Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 3 mai 2014

Încă o "minune"

Un lot vândut acum vreo două zile pe un portal online mi-a atras atenţia prin combinaţia făcută pe un întreg poştal, pentru atragerea amatorilor desigur. Click pe imagine pentru mărire.


Nu am să o lungesc şi vă voi prezenta pe scurt invenţia.
După cum bine puteţi vedea, este vorba de o aşa-zisă "complezenţă". Aşa mi-am spus şi eu la prima vedere, numai că privirea mi-a căzut pe ştampilele violet. Am mărit piesa şi mi-au sărit în ochi şi alte elemente, pe care probabil că cel care a achiziţionat piesa nu le-a sesizat:
- ştampilele "BUCURESCI" sunt contrafăcute, ele nu seamănă cu ştampila tip Daguin pe care vrea să o imite; iar data nu se potriveşte deloc cu perioada de circulaţie a mărcilor;
- la fel de contrafăcută este şi ştampila BACĂU, care nu seamănă cu niciun tip de ştampilă originală utilizată în acea epocă la oficiul moldovean;
- pentru că urmăresc dantelurile mărcilor postclasice întâlnite, m-am uitat şi la aceste mărci (diferenţele mari dintre dantelurile 11½ şi 13½ sunt sesizabile de cele mai multe ori cu ochiul liber); am remarcat însă că toate cele cinci mărci au danteluri nefireşti, care se întâlnesc numai la falsurile Fournier; în ciuda imaginii destul de proaste, care nu permite vizualizarea în condiţii optime a detaliilor, mai că aş putea jura că şi mărcile sunt false.
Aşa că situaţia este una interesantă: pe un întreg poştal original s-au aplicat mărci false, care s-au obliterat cu ştampile false.

Un comentariu:

  1. Va multumesc mult.
    Nu am stiut ca este un fals,am notificat cumparatorul restituind bani.
    Am sa pun din nou cartea postala pe ebay,dar ca un forgey.

    RăspundețiȘtergere