Îi atenţionez pe cititorii permanenţi sau ocazionali că nu sunt interesat de achiziţii (nici măcar de chilipiruri), nu fac comerţ, nu fac evaluări şi expertize, nu fac niciun fel de intermedieri şi nu asigur servicii de ştiri sau consultanţă
.

sâmbătă, 2 ianuarie 2016

Din ce cauză apar aceste întreruperi?

Încerc să prezint o altă situaţie relativ la modul în care ne uităm la o piesă, plecând tot de la o semnalare a unei cunoştinţe.
Recent am scris despre heliogravură şi despre modul în care se făcea pe vremuri multiplicarea fotografică a clişeelor mărcilor.
Cunoştinţa mi-a atras atenţia asupra unui bloc de mărci uzuale mai recente, semnalându-mi existenţa unor întreruperi la unele linii ale desenului.


Odată ce priviţi mai atent blocul de mai sus, întreruperile săgeţilor din sigla (veche a) poştei sunt evidente. Numai că ele se repetă după o ordine care nu-mi spune (deocamdată) nimic. Nu am o coală ca să verific dacă există un "pattern" (un model) anumit.
Atunci când întâlneşti o asemenea situaţie ar trebui să-ţi pui întrebarea dacă întreruperile nu sunt datorate cumva procesului tehnologic de multiplicare fotografică a clişeelor, pentru că dacă răspunsul este "da", atunci ne aflăm în situaţia de a împărţi defectele de clişeu în tipuri, şi nu doar a le declara erori sau curiozităţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu